Vanliga frågor – FAQ

Behandling i Göteborg och Stockholm

Vi förstår att det kan finnas frågor innan du bokar tid hos oss, eller om du redan har bokat en tid. Här följer svar på de vanligaste frågorna vi får.

FAQ

Q: Är ni kopplade till högkostnadsskyddet?

A: Nej, vi är en helt privat mottagning och ingen subvention från regionen ges

Q: Vad kostar ett besök hos er?

A: Pris beror på tjänst, under fliken Priser finns en full prislista

Q: Jag vill boka tid, hur gör jag?

A: Enkelt, välj mottagning, Stockholm, Göteborg eller vårdonline och tjänst. Du skickas därefter in i vår webtidbok där du kan välja en dag och tid som passar dig bra. Du kan också ringa till vår växel, 010-178 78 90, för hjälp med tidbokning. Notera att växeln endast hjälper med bokningar, de svarar inte på frågor om din skada.

Q: Jag har frågor om ni kan hjälpa mig med min skada, hur kontaktar jag er?

A: Bästa sättet att få tag i oss är att skriva ett mail till den specifika vårdgivaren du vill komma i kontakt med (Våra vårdgivare). Om du inte vet vem du vill ställa frågan till så skriv oss ett mail på info@ortomed.se

Q: Jag vill avboka min tid, hur gör jag?

A: I din bokningsbekräftelse du fick i samband med bokninng finns en länk till avbokning längst ner i mailet. Enligt vår bokningspolicy debiterar vi fullt pris för avbokningar som görs inom 24h före besöket. Kontakta din behandlare, du kan enkelt svara på din bokningsbekräftelse så kommer du i kontakt med oss för avbokning.

Q: Jag vet inte vilken tjänst jag ska boka? Hjälp!

A: Ingen fara, om du är osäker så är det alltid bäst med en bedömning först, boka tid för nybesök så pratar vi om dina besvär, undersöker dig och kommer fram till vilken åtgärd som passar dig bäst. I många fall kan vi konvertera tjänst direkt i samband med besöket, och tillverka t.ex. din hälkopp i alla fall.

Q: Jag råkade skicka in mitt nypatientformulär men var inte färdig, kan ni skicka ut det igen?

A: Nej, vi pratar igenom allt när du kommer till besöket istället.

Q: Jag hittar inte mitt nypatientformulär i bokningsbekräftelsen.

A: Länk till ditt formulär ligger längst ner i bokningsbekräftelsemailet, ibland kan du behöva klicka på “Visa hela meddelandet” för att se länken. Notera att vi inte bifogar en länk i bokningsbekräftelsen för återbesök, vi har redan träffats och vi behöver ingen mer info just nu.

Q: Vilken mottagning har jag bokat till? I bokningsbekräftelsen står adress till både Stockkholm och Göteborg?

A: Vi använder samma mall för bokningar till våra mottagningar, högst upp i bekräftelsen står det vem du ska träffa följt av vilken mottagning du har bokat till.

Q: Kan jag ringa till er och prata om mina besvär innan bokning?

A: Nej, skriv ett mail med din fråga så ringer vi upp dig. Du kan också boka en tid för ett onlinebesök, så hjälper vid dig direkt över ett videosamtal.

Q: Kan jag använda min privata sjukvårdsförsäkring hos er?

A: Ja, vi har avtal med de flesta försärkingsbolag. Kontakta ditt försäkringsbolag så hjälper de dig att boka tid hos oss.

Skribent: Mikael Boije af Gennäs, legitimerad Fysioterapeut. Examen i ortopedisk medicin, Examen i ultraljudsdiagnostik, MDT C. Mer än 9 års erfarenhet av diagnostisk och behandling av skador i rörelseapparaten.

Synpunkter på innehållet? Kontakta oss.

Boka ett digitalt eller fysiskt besök

Vi är tillgängliga 8-17 för råd och vård online samt har akuttider på våra mottagningar samma dag eller dagen efter.

BOKA BESÖK